Det skaber overskud af tilfredshed hos kunden, når opgaveløsningen er præget af samarbejde mellem afdelinger og medarbejdere. Jo bedre den relationelle koordinering er, jo mere kvalitet oplever kunden. Virksomheden bliver bedre til at opfylde aftaler med kunderne og undgå forsinkelser eller mangler pga ringe intern koordinering.
Det skaber overskud for kunden, at samarbejdet er præget af professionelle relationer både internt og eksternt. Det gode samarbejde i virksomheden medvirker til, at virksomheden fremstår som en organisatorisk helhed.
Det skaber overskud for virksomheden, at kundernes tilfredshed øges – og sandsynligheden for det fremtidige salg derved øges.
Det skaber overskud for virksomheden, at ressourcerne til samarbejdet mellem afdelinger og medarbejdere bruges konstruktivt, så det organisatoriske potentiale udløses.
Det skaber overskud i samarbejdet, når det er baseret på gensidig anerkendende tilgang. Anerkendelsen består af interesse i hinandens faglige bidrag til opgaveløsningen. Det er meningsfyldt at arbejde sammen, når alles faglige bidrag bliver betragtet som væsentlige.
Det skaber overskud, at der er et større formål med opgaveløsningen og vide hvad og hvordan man bidrager til det organisatoriske fællesskab. Det skaber overskud at blive betragtet som en kompetent bidragsyder, der er vigtig for den samlede opgaveløsning.
Crafted by WebPresence.dk | Cookiepolicy
Ingen mulighed for at kommentere